- Značkové financovanie
- Pre súkromné osoby
- Pre firmy
- O Volkswagen Financial Services
- Zákaznícky servis
- Jazdené vozidlá
- E-mobilita
- Moje VWFS
- Kalkulačka splátok
- Kontakt
Najčastejšie otázky
Príprava pred uzavretím zmluvy
• Vyberte si svoje auto, po ktorom túžite, pomocou jednotlivých konfigurátorov značiek vozidiel.
• Zoznámte sa s jednotlivými typmi financovania a zistite, ktorý je pre vás najvýhodnejší. Nezabudnite, že môžete využiť aj naše aktuálne akcie pre rôzne značky a modely vozidiel.
• Informujte sa, ktoré doklady a dokumenty potrebujete pri uzatváraní zmluvy.
• Vyberte si svojho najbližšieho predajcu, kde s vami vyškolený špecialista u autorizovaného predajcu vypracuje ponuku priamo na predajni podľa vašich potrieb a možností.
Uzavretie zmluvy s predajcom
• Spoločne s predajcom si prejdete možnosti financovania vášho vozidla, pričom vám vypracuje ponuku šitú na mieru vašim potrebám.
• Ak sa vám bude ponuka vyhovovať, predajca s vami spíše návrh zmluvy, ku ktorému priložíte potrebné dokumenty.
• Predajca pošle návrh zmluvy online priamo do Volkswagen Financial Services na posúdenie a schválenie.
• Pokiaľ bude zmluva akceptovaná, predajca ju s vami v našom zastúpení podpíše.
• Ak už bude vaše vozidlo k dispozícií, stačí uhradiť akontáciu (prvú navýšenú splátku alebo časť kúpnej ceny platenej z vlastných zdrojov) a môžete si auto prevziať.
Finančný lízing
Finančný lízing - je dlhodobý nájomný vzťah, pri ktorom sa doba trvania lízingovej zmluvy blíži ekonomickej životnosti predmetu lízingu. Zmluva o finančnom lízingu zahŕňa pre nájomcu prednostné právo kúpy prenajatej veci. Právnym vlastníkom predmetu lízingu je až do vysporiadania všetkých záväzkov zo strany nájomcu lízingová spoločnosť.
Úver/Autokredit
Účelom úveru/kreditu je v zmysle zákona obstaranie hmotného majetku – motorového vozidla. Predmet financovania je v účtovnom majetku klienta, o ňom účtuje a odpisuje. Veriteľ (lízingová spoločnosť) si uplatní zabezpečovací prevod vlastníckeho práva alebo záložné právo k predmetu financovania len v prípade zásadného porušenia zmluvy zo strany klienta.
Operatívny lízing
Operatívny lízing - je nájomný vzťah, kde doba trvania nájomného vzťahu je podstatne kratšia ako ekonomická životnosť predmetu lízingu. Klient nemá zmluvnú povinnosť odkúpiť predmet financovania po ukončení zmluvy. Prenajímateľ zabezpečuje údržbu predmetu lízingu, jeho poistenie, príp. náhradu v prípade nefunkčnosti.
Spotrebiteľský úver/ Autoúver
Účelom spotrebiteľského úveru je obstaranie hmotného majetku – motorového vozidla formou odložených splátok kúpnej ceny. Vlastnícke právo k predmetu kúpy prejde na klienta až po úplnom zaplatení všetkých splátok.
Spätný lízing
Spätný lízing - je obchodný prípad, kedy užívateľ predáva lízingovej spoločnosti prostredníctvom autobazáru svoje vozidlo a následne opakovane uzatvára s lízingovou spoločnosťou lízingovú zmluvu na toto vozidlo.
Lízingová zmluva
Lízingová zmluva - je právnou formou úpravy vzťahov medzi prenajímateľom a nájomcom, ktorej súčasťou sú Všeobecné podmienky zmluvy o finančnom lízingu motorového vozidla s uvedením práv a povinností oboch zmluvných strán.
Úverová zmluva/Zmluva o Autokredite/Zmluva o Autoúvere
Úverová zmluva je právnou formou úpravy vzťahov medzi poskytovateľom úveru (veriteľom) a klientom (dlžníkom), ktorej súčasťou sú Všeobecné zmluvné podmienky zmluvy o kredite/účelovom úvere s uvedením práv a povinností oboch zmluvných strán.
Zmluva o spotrebiteľskom úvere
Zmluva o spotrebiteľskom úvere je právnou formou úpravy vzťahov medzi predávajúcim (veriteľom) a kupujúcim (klientom), ktorej súčasťou sú Všeobecné zmluvné podmienky zmluvy spotrebiteľskom úvere s uvedením práv a povinností oboch zmluvných strán.
Číslo zmluvy
Číslo zmluvy je jedinečné číslo, ktoré pri komunikácii zmluvných strán plní funkciu základného identifikátora. V bankovom styku, pri úhrade splátok a faktúr, je potrebné toto číslo uvádzať v referencii platiteľa, nakoľko sa jedná o variabilný symbol.
Lízing/Úverové splátky
Lízingové/úverové splátky sú pravidelné platby v zmluvne dohodnutej výške a termíne. Splátka obsahuje časť istiny, úroku a poistenie.
Anuitné splátky
Anuitné splátky sú rovnakými splátkami platenými v pravidelných intervaloch, najčastejšie mesačne, počas trvania zmluvy. Anuitná splátka sa skladá z časti istiny a úroku. Na začiatku splátkového obdobia najväčší podiel splátky tvorí splátka úroku na konci naopak splátka istiny.
Spracovateľský poplatok
Spracovateľský poplatok - je suma, ktorú si lízingová spoločnosť účtuje za uzavretie zmluvy aj/alebo za ukončenie zmluvy.
Splátkový kalendár
Splátkový kalendár je prehľad rozpísaných splátok a poplatkov. Ku každej splátke je uvedený dátum splatnosti a celková suma k úhrade. Splátkový kalendár nahrádza faktúry ku každej jednotlivej splátke zvlášť. Splátkový kalendár je neoddeliteľnou súčasťou zmluvy.
Deň prevzatia vozidla
Deň prevzatia vozidla je deň uvedený na preberacom protokole.
Deň účinnosti zmluvy
Deň účinnosti zmluvy je totožný s dňom prevzatia vozidla.
Riadne ukončenie lízingovej zmluvy
Riadne ukončenie – nastáva uplynutím posledného dňa dohodnutej doby nájmu a za podmienky, že nájomca zaplatil všetky splátky a splnil všetky ostatné záväzky vyplývajúce z lízingovej zmluvy.
Riadne ukončenie úverovej zmluvy
Riadne ukončenie úverovej zmluvy nastáva uplynutím doby uvedenej v splátkovom kalendári a splnením všetkých záväzkov klienta vyplývajúcich zo zmluvy.
Vinkulovať
Pod pojmom vinkulovať sa rozumie obmedziť disponovanie s peňažnou náhradou za poistnú udalosť v prospech prenajímateľa.
Poistník
Poistník je fyzická/právnická osoba, ktorá uzavrela poistnú zmluvu s poisťovňou/poistiteľom o poistení predmetu financovania
Poistený
Pod pojmom poistený sa rozumie osoba (veriteľ/prenajímateľ) v prospech ktorej poistník uzavrel poistnú zmluvu s poisťovňou a ktorá má nárok na poistné plnenie od poisťovne. Toto platí iba pre havarijné poistenie vozidla. V prípade povinného zmluvného poistenia sa poistenie vzťahuje na každého, kto zodpovedá za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla uvedeného v poistnej zmluve.
Ročná percentuálna miera nákladov (RPMN)
RPMN je číslo vyjadrené v percentách, ktoré spotrebiteľovi umožňuje jednoduché porovnanie úverov. Pre spotrebiteľa je najvýhodnejším úverom ten, ktorý ma najnižšiu hodnotu RPMN pri rovnakých vstupných dátach (suma úveru vrátane poplatkov a doba, na ktorú je poskytnutý).
Výška odplaty
Odplata pri poskytnutí peňažných prostriedkov spotrebiteľovi pozostáva z úroku, poplatkov a akéhokoľvek plnenia spojeného s prefinancovaním vozidla. Najvyššiu prípustnú výšku odplaty, ktorú je možné od spotrebiteľa pri poskytnutí peňažných prostriedkov požadovať, upravuje zákon.
Ako mám platiť splátky?
Pravidelné splátky plaťte vždy bezhotovostne prostredníctvom banky, formou trvalého príkazu. Splátky neuhrádzajte poštovou poukážkou. Číslo účtu našej spoločnosti nájdete v splátkovom kalendári. Variabilný symbol je vždy číslo vašej zmluvy. Splátka musí byť pripísaná na náš účet najneskôr v deň splatnosti splátky, uvedený vo vašom splátkovom kalendári.
Blíži sa koniec mojej lízingovej zmluvy
O blížiacom sa konci lízingovej zmluvy vás budeme informovať listom alebo mailom približne 6 týždňov pred termínom plánovaného ukončenia zmluvy. Riadne ukončenie lízingovej zmluvy nastáva po ubehnutí zmluvne dohodnutej doby nájmu vozidla a splatení všetkých pohľadávok na účet VWFS. Po splnení týchto podmienok vám pošleme/odovzdáme úradne overené prehlásenie o riadnom ukončení lízingovej zmluvy. Prehlásenie vás oprávni zrušiť na dopravnom inšpektoráte záznam o vlastníctve vozidla spoločnosťou VOLKSWAGEN Finančné služby Slovensko s.r.o.
Poistenie po ukončení zmluvy zahrnuté v splátkach pokračuje ďalej, nakoľko je uzavreté na dobu neurčitú. O spôsobe platenia poistného po ukončení lízingovej zmluvy je potrebné sa dohodnúť s poisťovňou.
Chcem, aby vozidlo užívala tretia osoba
Ďalší prenájom, požičiavanie, výpožička a pod., tretím osobám môže byť uskutočnená len s predchádzajúcim písomným súhlasom VWFS. Vyplňte Žiadosť o používanie vozidla treťou osobou.
Chcem, aby za mňa vyzdvihla doklady o ukončení zmluvy iná osoba.
V takom prípade je nutné predložiť plnú moc oprávňujúcu danú osobu vyzdvihnúť originál osvedčenia o evidencii vozidla a originál prehlásenia o ukončení zmluvy, pričom na plnej moci musí byť úradne overený podpis zákazníka. V prípade, ak bola daná zmluva uzavretá s fyzickou osobou, podnikateľom alebo s právnickou osobou je nutné, aby na plnej moci bol úradne overený podpis konateľa spoločnosti podľa obchodného registra.
Chcem odklad splátok
V prípade odkladu splátok môžete využiť tzv. splátkové prázdniny. Je to forma odkladu splátok, kedy klient môže požiadať o ich odloženie na jeden alebo maximálne dva mesiace. Jednu alebo obe splátky následne klient uhradí spolu s nasledujúcou splátkou podľa splátkového kalendára.
Kto môže dostať splátkové prázdniny?
O splátkové prázdniny môže písomne požiadať každý klient, ktorý nie je na svojej zmluve v omeškaní s úhradou splátky a posledných 6 mesiacov nemal splátkové prázdniny. Každá žiadosť klienta je posudzovaná jednotlivo a rozhodnutie o poskytnutí alebo neposkytnutí splátkových prázdnin je klientovi oznámené písomne.
Dlh na zmluve
V prípade, ak má klient na zmluve dlh po splatnosti, splátkové prázdniny nebudú poskytnuté. Je potrebné, aby mal klient vysporiadané všetky svoje záväzky aj na ostatných zmluvách.
Úroky z omeškania
Počas trvania splátkových prázdnin (maximálne dva mesiace), nebudú klientovi narátané úroky z omeškania.
Čo ak po skončení splátkových prázdnin neuhradím pohľadávky?
V prípade ak klient neuhradí pohľadávky v zmysle poskytnutých splátkových prázdnin, spoločnosť VWFS zmluvu vypovedá, zosplatní a postúpi inkasnej spoločnosti na vymáhanie.
Chcem predčasne splatiť lízingovú alebo úverovú zmluvu
Na základe vyplnenia Žiadosti o vypracovanie kalkulácie pri predčasnom ukončení vám vypočítame a do 7 dní, formou nezáväznej kalkulácie, odošleme sumu finančného vyrovnania. Súčasťou kalkulácie bude aj formulár žiadosti o predčasné ukončenie zmluvy.Podpísanú žiadosť je možné poslať späť faxom na číslo 02/49 292 222, mailom na adresu predcasne.ukoncenie@vwfs.sk alebo poštou. Po úhrade sumy finančného vyrovnania vám pošleme úradne overené prehlásenie o prechode vlastníckych práv k vozidlu z VWFS na vás.
Poistenie po ukončení zmluvy zahrnuté v splátkach pokračuje ďalej, nakoľko je uzavreté na dobu neurčitú. O spôsobe platenia poistného po ukončení úverovej zmluvy je potrebné sa dohodnúť s poisťovňou.
Chcem skrátiť alebo predĺžiť zmluvu
Možnosť skrátiť či predĺžiť zmluvu je obmedzená podmienkami marketingovej akcie, v rámci ktorej bola zmluva uzavretá. V prípade vášho záujmu kliknite na Žiadosť o zmenu dĺžky splátkového obdobia.
Ďalší prenájom, požičiavanie, výpožička a pod., tretím osobám môže byť uskutočnená len s predchádzajúcim písomným súhlasom VWFS. Vyplňte Žiadosť o používanie vozidla treťou osobou.
Chcem vozidlo prenajať
Ďalší prenájom, požičiavanie, výpožička a pod., tretím osobám môže byť uskutočnená len s predchádzajúcim písomným súhlasom VWFS. Vyplňte Žiadosť o používanie vozidla treťou osobou.
Chcem získať devinkuláciu poistného plnenia
Vyplňte a pošlite nám formulár Žiadosť o devinkuláciu. Súhlas s vyplatením poistného plnenia (devinkulácie) je možné zaslať v prípade, ak ste k dátumu podania tejto žiadosti uhradili na účet VWFS všetky splatné splátky vrátane prípadných poplatkov.
Čo mám robiť, keď mi ukradli auto?
Nahláste udalosť na polícii, do poisťovne a nám mailom na adresu kradez@vwfs.sk alebo telefonicky na čísle 02/492 92 226. Po doručení potvrdenia polície o nahlásení krádeže do VWFS pozastavíme predpis splátok k vašej zmluve a vyhotovíme predbežné finančné vyrovnanie. Záverečné finančné vyrovnanie vypracujeme po príchode poistného plnenia. O výsledku vás budeme obratom informovať.
Doposiaľ mi po uplynutí doby nájmu nebolo doručené Osvedčenie o evidencii vozidla, hoci viem, že originál bol archivovaný u vás.
Dôvodom môže byť pohľadávka, alebo iný nesplnený záväzok voči VWFS. Pre zistenie dôvodu nás, prosím, kontaktujte na adrese riadne.ukoncenie@vwfs.sk alebo telefonicky na čísle 02/49292200.
Je možné poslať mi Osvedčenie o evidencii vozidla a plnú moc skôr, ako je stanovené lízingovou spoločnosťou?
Pri lízingovom produkte to nie je možné. Spoločnosť sa riadi platnou legislatívou a dátum riadneho ukončenia a vystavenia dokladov na prepis vozidla je v zmluve presne stanovený.
Ak sa jedná o úverové produkty a zmluva je vyplatená podľa splátkového kalendára, je možné doklady potrebné na prepis vozidla vystaviť a odoslať klientovi aj pred dátumom ukončenia. Každý produkt je však špecifický a v prípade vášho záujmu kontaktujte naše zákaznícke centrum, ktoré vám poskytne bližšie informácie.
Kde je uložené osvedčenie o evidencii vozidla po dobu trvania zmluvy?
Úverová alebo lízingová zmluva
Originál Osvedčenia o evidencií vozidla, v prípade produktov lízingu a úveru, by ste si mali nechať vy. Do VWFS je potrebné doručiť len kópiu.
Zmluva o operatívnom lízingu
V prípade operatívneho lízingu by mal byť originál Osvedčenia o evidencií vozidla - časť II zaslaný do VWFS, kde bude uchovaný a v prípade potreby môže byť zapožičaný na základe žiadosti klienta k zabezpečeniu potrebných úkonov. Vodič by mal mať pri sebe Osvedčenie o evidencii vozidla - časť I (plastová kartička).
Kedy sú splatné mesačné splátky? Je možné zmeniť dátum splatnosti?
Dátum splatnosti splátok je uvedený v splátkovom kalendári. Zmenu dňa splatnosti vykonáme na základe vyplnenia Žiadosti o zmenu dňa splatnosti splátky, pokiaľ máme vzájomne uzavretú zmluvu o úvere. Zmena dňa splatnosti splátok lízingovej zmluvy nie je možná.
Koľko zaplatím za ukončenie zmluvy?
Doklady na prepis vozidla poskytujeme klientom prvýkrát bezplatne. Pri opakovanom vystavení dokladov je poplatok v zmysle sadzobníka poplatkov pre súkromné osoby alebo sadzobníka poplatkov pre právnické osoby a podnikateľov.
Mal/a som nehodu a mám poškodené vozidlo
Od 1.7.2022 nastala zmena v zákone o cestnej premávke, v zmysle ktorej už neplatí, že pri škode presahujúcej sumu 3.990€ je potrebné k škodovej (poistnej) udalosti privolať políciu. Políciu je potrebné privolať v týchto prípadoch:
- ak dôjde k usmrteniu alebo zraneniu osoby, poškodí sa cesta alebo všeobecne prospešné zariadenie, uniknú nebezpečné látky
- ak sú účastníci udalosti pod vplyvom alkoholu alebo drog,
- ak sa účastníci nevedia dohodnúť na zavinení nehody, riadne nevyplnia tlačivo o nehode, bezodkladne nezastavia vozidlo, nepreukážu svoju totožnosť atď.
Výška škody teda nerozhoduje o tom, či sú účastníci povinní volať príslušníkov PZ. Ak sú splnené podmienky, na vozidle môže nastať napr. aj totálna havária a udalosť je možné vyriešiť bez prítomnosti polície.
Škodovú, resp. poistnú udalosť ste povinný nahlásiť poisťovni, v ktorej máte uzavreté havarijné poistenie. V poisťovni je potrebné vyplniť príslušné tlačivá a potvrdenie o registrácii udalosti, ako aj informáciu o predpokladanom rozsahu škody. Tieto dokumenty pošlite do VWFS na adresu havaria@vwfs.sk. Pri odstraňovaní následkov udalosti sa riaďte pokynmi poisťovne.
Ak si nie ste istý, či boli splnené vyššie uvedené náležitosti, odporúčame nehodu ohlásiť polícii.
Mám finančné problémy
V prípade finančných problémov bezodkladne kontaktujte VOLKSWAGEN Financial Services. Je niekoľko možností, ako môžete situáciu riešiť:
1. Predĺženie zmluvy/Zníženie splátok
Možnosť predĺžiť zmluvu je obmedzená podmienkami marketingovej akcie, v rámci ktorej bola zmluva uzavretá. V prípade vášho záujmu kliknite na Žiadosť o zmenu dĺžky splátkového obdobia.
2. Predčasné vyplatenie zmluvy
Všetky informácie nájdete v otázke "Chcem predčasne splatiť lízingovú alebo úverovú zmluvu".
Mám operatívny lízing a chcel by som vybaviť ekologickú známku. Ako mám postupovať?
Kontaktujte oddelenie operatívneho lízingu VWFS mailom na ol@vwfs.sk, kde je potrebné uviesť evidenčné číslo vozidla (EČV), typ známky a krajinu, do ktorej potrebujete vycestovať s danou známkou. Oddelenie operatívneho lízingu vám známku následne zabezpečí.
Mám operatívny lízing a potrebujem vymeniť pneumatiky. Ako mám postupovať?
Je potrebné sa objednať do prevádzky vybraných pneuservisov, ktoré nájdete uvedené vo vašom Driver Sete alebo v zozname servisov a pneuservisov.
Mám poistnú udalosť na vozidlo v operatívnom lízingu. Ako mám postupovať?
Poistné udalosti pre vozidlá v operatívnom lízingu hláste na mailovej adrese puol@vwfs.sk.
Mám preplatok na zmluve
Pre vrátenie preplatku vyplňte tlačivo Žiadosť o vrátenie preplatku.
Mám zmluvu uzatvorenú na rodné číslo a začal/a som podnikať ako fyzická osoba podnikateľ. Čo je potrebné k prevodu na moju živnosť?
Prevod zmluvy uzatvorenej na rodné číslo - spotrebiteľ - nie je možný. Môžete požiadať o súhlas k užívaniu treťou osobou vyplnením formulára Žiadosť o používanie vozidla treťou osobou a užívať vozidlo ako živnostník, resp. požiadať o predčasné ukončenie vyplnením formulára Žiadosť o vypracovanie kalkulácie pri predčasnom ukončení a opätovne refinancovanie prostredníctvom novej zmluvy.
V prípade otázok nás neváhajte kontaktovať telefonicky na čísle 02/492 92 215 alebo mailom na prevod@vwfs.sk.
Môžem platiť mesačné splátky poštovou poukážkou?
Úhrada splátok prostredníctvom poštovej poukážky nie je možná. Splátky uhrádzajte bankovým prevodom tak, že si vo vašej banke zriadite trvalý príkaz na úhradu.
Musím napísať žiadosť o riadne ukončenie zmluvy?
Proces riadneho ukončenia, vrátane odoslania OEV (pokiaľ bol vo VWFS archivovaný) a prehlásenia o prechode vlastníctva z VWFS na vás, prebieha automaticky za predpokladu, že ste uhradili všetky záväzky vyplývajúce zo zmluvy.
Namontoval/a som do vozidla ťažné zariadenie/klimatizáciu/splyňovacie zariadenie a pod.
Zmeny na vozidle podliehajúce zápisu do Osvedčenia o evidencii vozidla (OEV) môžete vykonať len s predchádzajúcim písomným súhlasom VWFS. Vyplňte Žiadosť o montáž ťažného zariadenia alebo LPG a pošlite ju na montaz.doplnkov@vwfs.sk.
Obdržal som upomienku/SMS
Upomienka alebo SMS správa je informácia pre klienta o aktuálnom nedoplatku na zmluve. Ak ste obdržali upomienku, je nutné skontrolovať doklady o úhrade a to dátum úhrady, číslo účtu a variabilný symbol, ktorý je totožný s číslom zmluvy.
Ak ste splátku neuhradili, je nutné obratom uhradiť uvedený nedoplatok.
V prípade nejasností neváhajte kontaktovať oddelenie pohľadávok na čísle 02/49 292 320 alebo mailom na platby@vwfs.sk.
Obdržal som výpoveď zmluvy
Úverová alebo lízingová zmluva
Je potrebné komunikovať so splnomocneným pracovníkom externej agentúry, s ktorým si je ešte možné dohodnúť termín na úhradu omeškaných splátok spolu s poplatkami spojenými s vymožením pohľadávky v zmysle sadzobníka poplatkov pre súkromné osoby alebo sadzobníka poplatkov pre právnické osoby a podnikateľov.
V prípade Zmluvy o AutoKredite je stanovený celý úver splatným. V prípade neuhradenia do termínu stanoveného externou agentúrou, je potrebné predmet financovania odovzdať splnomocnenému pracovníkovi. Ak do vopred dohodnutého termínu neevidujeme úhradu a vozidlo nie je možné odobrať, externá agentúra ukončuje zákazku návrhom na podanie trestného oznámenia za neoprávnené užívanie vozidla treťou osobou.
Zmluva o operatívnom lízingu
V takomto prípade kontaktujte oddelenie operatívneho lízingu VWFS telefonicky na čísle 02/492 92 355 alebo mailom na adrese ol@vwfs.sk.
Omylom som poslal/a akontáciu na účet VWFS
V takomto prípade informujte písomne našu spoločnosť na adrese platba@vwfs.sk a my túto záležitosť s predajcom vyriešime.
Poslal/a som platbu pod chybným variabilným symbolom
Riešením je vyplnenie Žiadosti o presun platby a jej odoslanie mailom na adresu platba@vwfs.sk alebo poštou na adresu sídla našej spoločnosti. Na základe žiadosti platbu uhradenú pod chybným variabilným symbolom dohľadáme a priradíme k vašej zmluve.
Potrebujem kópiu dokumentov zo zmluvy
O kópie dokumentov zo zmluvy môžete požiadať mailom na adrese archiv@vwfs.sk.
Potrebujem pre audítorov potvrdiť stav záväzkov a pohľadávok
Pošlite nám vami evidovaný stav k požadovanému termínu na mail platba@vwfs.sk, ktorý po kontrole potvrdíme a odošleme späť.
Potrebujem si požičať osvedčenie o evidencii vozidla (napr. z dôvodu STK, montáže ťažného zariadenia a pod.)
V prípade, že potrebujete požičať Osvedčenie o evidencii vozidla, je potrebné poslať písomnú žiadosť mailom na adresu oev@vwfs.sk, faxom na 02/492 92 477, poštou na našu adresu alebo osobne na našom zákazníckom centre v pracovné dni od 8:00 do 17:00 hod. V prípade osobného vyzdvihnutia bude Osvedčenie o evidencii vozidla vydané iba klientovi, prípadne klientom splnomocnenému zástupcovi, pričom plná moc musí byť overená notárom.
Potrebujem súhlas s vycestovaním do zahraničia?
Áno. Pokiaľ potrebujete súhlas s vycestovaním do zahraničia, vyplňte formulár Žiadosť o súhlas s vycestovaním do zahraničia. Vyplnený formulár pošlite mailom na adresu info@vwfs.sk alebo poštou na adresu sídla našej spoločnosti. Podmienkou vystavenia súhlasu je dobrá platobná disciplína.
Potrebujem vystaviť potvrdenie o platobnej morálke
Potvrdenie o platobnej morálke si môžete vyžiadať mailom na adrese pohladavky@vwfs.sk alebo poštou na adrese sídla našej spoločnosti.
Potrebujem vystaviť prehľad došlých platieb
Potvrdenie o došlých platbách si môžete vyžiadať mailom na adrese pohladavky@vwfs.sk alebo poštou na adrese sídla našej spoločnosti.
Potrebujem poslať kópiu osvedčenia o evidencii vozidla
V prípade, že potrebujete poslať kópiu osvedčenia o evidencii vozidla, je potrebné nám poslať písomnú žiadosť mailom na oev@vwfs.sk, faxom na 02/492 92 477, poštou na našu adresu alebo osobne na našom zákazníckom centre každý pracovný deň od 8:00 do 17:00 hod.
Prečo musím čakať na koniec zmluvy, keď som už všetko zaplatil/a?
Úhrada splátok bola v zmluve dohodnutá v termínoch podľa splátkového kalendára. Pokiaľ úhrady nebudú kopírovať splátkový kalendár, ale ich pošlete v predstihu, bude VWFS záležitosť riešiť ako predčasné ukončenie zmluvy. Na predčasné ukončenie zmluvy sa vzťahujú iné pravidlá, vrátane poplatkov.
Spoločnosť, na ktorú bola uzatvorená zmluva bola zlúčená, rozdelená, zrušená bez likvidácie, zmenila právnu formu a pod.
Každú zmenu nám je zákazník povinný oznámiť bez meškania. K oznámeniu je potrebné priložiť doklad o zmene:
● kópiu dokladu, na základe ktorého došlo k zmene (t.j. kópiu zmluvy o predaji podniku, kópiu zmluvy o predaji časti podniku aj s prílohami, v ktorých je uvedené, že prichádza k zmene zmluvy s VWFS a pod.),
● výpis z obchodného registra novej spoločnosti,
● základné údaje vyplnené vo formulári Oznámenie o zmene údajov klienta,
● osvedčenie o pridelení IČ DPH, ak ide o platcu DPH.
V prípade otázok nás neváhajte kontaktovať telefonicky na čísle 02/492 92 215 alebo mailom na prevod@vwfs.sk.
Stratil/a som alebo mi ukradli EČV
Úverová alebo lízingová zmluva
Túto udalosť je potrebné nahlásiť telefonicky na čísle 02/49 292 475 alebo na mailovej adrese oev@vwfs.sk. Následne vám vystavíme plnomocenstvo pre dopravný inšpektorát, kde vám vystavia nové EČV aj s novým Osvedčením o evidencii vozidla, ktorého kópiu je potrebné doručiť do VWFS osobne, poštou alebo na vyššie uvedenú mailovú adresu.
Zmluva na operatívny lízing
Túto udalosť je potrebné nahlásiť priamo na oddelení operatívneho lízingu telefonicky na čísle 02/49 292 355 alebo mailom na adrese ol@vwfs.sk. Tam vám poskytnú všetky potrebné informácie, ako postupovať.
Stratil/a som osvedčenie o evidencii vozidla
Túto udalosť je potrebné nahlásiť telefonicky na čísle 02/49 292 475 alebo na mailovej adrese oev@vwfs.sk. Následne vám vystavíme plnomocenstvo pre dopravný inšpektorát, kde vám vystavia nové Osvedčenie o evidencii vozidla, ktorého kópiu je potrebné doručiť do VWFS osobne, poštou alebo na vyššie uvedenú mailovú adresu.
Zmluva na operatívny lízing
Túto udalosť je potrebné nahlásiť priamo na oddelení operatívneho lízingu telefonicky na čísle 02/49 292 355 alebo mailom na adrese ol@vwfs.sk. Tam vám poskytnú všetky potrebné informácie, ako postupovať.
Úmrtie zákazníka
Podľa všeobecných zmluvných podmienok zmluva dňom úmrtia zákazníka (fyzická osoba) končí, ak v prípade nepríde k dohode našej spoločnosti a právoplatným dedičom.
Dohodu je možné uzatvoriť iba s právoplatným dedičom. V tom prípade je potrebné doručenie nasledovných dokladov:
● kópia úmrtného listu,
● kópia dedičského konania s potvrdením právoplatnosti (podmienka: predmet financovania musí byť v dedičskom konaní zahrnutý),
● kópie dvoch dokladov totožnosti právoplatného dediča (občiansky preukaz, vodičský preukaz a pod.).
V prípade že dedič/dedičia, nemajú záujem pokračovať v splácaní, a teda ani v užívaní vozidla, je potrebné kontaktovať našu spoločnosť telefonicky na čísle 02/492 49 215 alebo mailom na adrese prevod@vwfs.sk.
Zmenil/a som priezvisko či názov firmy
Nahlásiť zmenu priezviska či názvu firmy môžete vyplnením žiadosti Oznámenie o zmene údajov klienta a jej odoslaním na mailovú adresu zek@vwfs.sk, prípadne nám pošlite informáciu o zmene poštou či faxom na číslo 02/492 92 204. Pokiaľ má byť zmena premietnutá aj do faktúr, je potrebné doložiť kópiu občianskeho preukazu (prípadne sobášneho listu), živnostenského listu alebo výpisu z obchodného registra.
Zmenil/a som trvalý pobyt, sídlo firmy alebo kontaktnú adresu
Nahlásiť zmenu trvalého pobytu, sídla firmy, či kontaktnej adresy môžete vyplnením žiadosti Oznámenie o zmene údajov klienta a jej odoslaním na mailovú adresu zek@vwfs.sk, prípadne nám pošlite informáciu o zmene poštou či faxom na číslo 02/492 92 204. Pokiaľ má byť zmena premietnutá aj do faktúr, je potrebné doložiť kópiu občianskeho preukazu (prípadne sobášneho listu), živnostenského listu alebo výpisu z obchodného registra.
Blíži sa koniec mojej úverovej zmluvy
Splatením všetkých splátok a pohľadávok na účet VWFS sa úverová zmluva končí. Doklad o riadnom ukončení zmluvy vám vydáme najskôr po termíne splatnosti predposlednej splátky. Po splnení týchto podmienok vám pošleme/odovzdáme úradne overené prehlásenie o riadnom ukončení úverovej zmluvy.
Poistenie po ukončení zmluvy zahrnuté v splátkach pokračuje ďalej, nakoľko je uzavreté na dobu neurčitú. O spôsobe platenia poistného po ukončení úverovej zmluvy je potrebné sa dohodnúť s poisťovňou.
Dá sa vyňať poistenie zo splátok v priebehu trvania zmluvy?
Vyňatie poistenia zo splátok je možné na základe posúdenia a schválenia pracovníkom VWFS. Podmienkou je dodržanie výpovednej lehoty v rámci zákonom stanovených podmienok a vinkulácia poistného plnenia v prospech VWFS.
Kde získam potvrdenie o bezškodovom priebehu?
Doklad o bezškodovom priebehu je ideálne žiadať od poisťovne, v ktorej máte vozidlo poistené, pri zániku poistenia. Keď do poisťovne doručíte výpoveď poistnej zmluvy, môžete priamo vo výpovedi požiadať aj o zaslanie potvrdenia o bezškodovom priebehu. Poisťovňa má 15 dní na jeho doručenie.
Končí poistenie vozidla zároveň s ukončením zmluvy?
Pokiaľ máte poistnú zmluvu uzavretú priamo s poisťovňou, riaďte sa poistnou zmluvou. Zmluva uzavretá prostredníctvom VWFS je uzavretá na dobu neurčitú, preto trvá aj po ukončení zmluvy s VWFS.